Bezieling en kwaliteit in organisaties

De klassieker voor mensen en organisaties die creëren met het kernkwadrant

Auteur: Daniel Ofman
Bezieling en kwaliteit in organisaties - cover
Bezieling en kwaliteit in organisaties - achterkant
'Bezieling en kwaliteit in organisaties' van Daniel Ofman is een pleidooi voor het scheppend vermogen van zowel mensen als organisaties: ook de organisatie is een levend organisme. Dat vraagt om een respectvolle benadering, gericht op gezonde groei, met grote aandacht voor relaties en verbindingen op alle niveaus. Het herkennen en ontwikkelen van kernkwaliteiten is daarbij een onmisbaar hulpmiddel, dat zich in de afgelopen 25 jaar echt heeft bewezen. Dat hebben inmiddels wereldwijd meer dan 150.000 lezers en cursisten ervaren. # Meer dan 100.000 exemplaren verkocht # Zeer toegankelijk en toepasbaar. - Managementboek.nl
Lees meer >
Over de auteur

Daniel Ofman

Daniel Ofman

Daniel Ofman studeerde in 1973 af als bedrijfskundige aan de Technische Universiteit (TU) in Eindhoven. Hij is management coach en consultant, en oprichter van het adviesbureau Core Quality. Tevens is hij grondlegger van het bekende gedragsmodel: het Kernkwadrant model.

Zijn nieuwsgierigheid naar nieuwe vormen van bedrijfsvoering leidde er toe dat hij eind jaren 70 voor een aantal jaar naar Schotland vertrok waar hij diverse functies bekleedde. Vanaf 1980 is Daniel Ofman als organisatieadviseur actief in het begeleiden van ontwikkelingsprocessen binnen organisaties. In 1984 richt hij samen met Willem van Es Kernconsult op. Na een succesvolle groei van dit bedrijf, mede dankzij zijn publicatie, heeft Daniel Ofman afstand gedaan in 2003 en is toen voor zichzelf begonnen.

Sinds 2003 is Daniel Ofman directeur van het bedrijf Core Quality. Het is een organisatie ontwikkelingsbureau dat zich bezig houdt met de kern van organisatie-, leiderschap-, competentie-, persoonlijke en ideeontwikkeling. Vanuit een driedimensionaal niveau (HET-WIJ-IK) worden praktijksituaties benaderd die bijdragen aan ontwikkeling van inzicht, bewustzijn en energie.

Daniel Ofman traint en coacht mensen vooral op het snijvlak van organisatieontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling, met name op managementniveau. Hij ontwikkelde het zeer succesvolle en veelvuldig gebruikte Kernkwadrant theorie en het gelijknamige spel daarbij.

Tevens publiceerde hij een aantal succesvolle boeken. Bezieling en kwaliteit in organisaties (2013) is vertaald in het Duits, Engels, Deens en Russisch en alleen al in Nederland zijn er meer dan 100.000 exemplaren van verkocht.

Bekende publicaties en boeken van Daniel Ofman:

• 2013. Bezieling en kwaliteit in organisaties. Servire.

• 2009. Mission 9. deBoom Verlag.

• 2007. He ik daar. Servire.

• 2004. Core Qualities: A Gateway to Human Resources. Cyan Communications.

• 2004. The Core Qualities of the Enneagram, Scriptum.

• 2003. Organisatie-alibi’s. Scriptum.

Meer boeken van deze auteur
25,99

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
Hardback
Ebook Ebook
Op voorraad
  • Gratis verzending
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, binnen 48 uur in huis (NL)
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789021566917
  • Pagina's: 240 pagina's

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
Bekijk de inhoud van dit boek ➔
'Bezieling en kwaliteit in organisaties' van Daniel Ofman is een pleidooi voor het scheppend vermogen van zowel mensen als organisaties: ook de organisatie is een levend organisme. Dat vraagt om een respectvolle benadering, gericht op gezonde groei, met grote aandacht voor relaties en verbindingen op alle niveaus. Het herkennen en ontwikkelen van kernkwaliteiten is daarbij een onmisbaar hulpmiddel, dat zich in de afgelopen 25 jaar echt heeft bewezen. Dat hebben inmiddels wereldwijd meer dan 150.000 lezers en cursisten ervaren. # Meer dan 100.000 exemplaren verkocht # Zeer toegankelijk en toepasbaar. - Managementboek.nl