De wereld van Nutella

hoe een beleg de wereld veroverde

De wereld van Nutella - cover
Dit boek vertelt het ongelofelijke verhaal van Nutella, het meest favoriete broodbeleg ter wereld. Vlak na de oorlog toen chocola schaars was, besloot bakker Pietro Ferrero uit het Italiaanse Piemonte een pasta te maken van hazelnoten. Pietro’s zoon Michele Ferrero maakte er een commercieel succes van door het in 1964 tot Nutella om te dopen en het onder die naam in potten wereldwijd te gaan verkopen. Nutella groeide uit tot een van de bekendste merken ter wereld. Naast de geschiedenis belicht journalist Gigi Padovani in dit boek ook het succes van het bedrijf door een doelbewuste strategie van innoveren, internationaliseren en het koesteren van klantenrelaties.
Lees meer >
Over de auteur

Gigi Padovani

Gigi Padovani

Gigi Padovani is Nutellaexpert en -fan, en foodrecensent de voor Italiaanse krant La Stampa. 

Meer boeken van deze auteur
9,99

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
Ebook
Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, binnen 48 uur in huis (NL)
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789021560663
  • Vertaler: Jeannet Dekker, Henk Hardeman

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
Bekijk de inhoud van dit boek ➔
Dit boek vertelt het ongelofelijke verhaal van Nutella, het meest favoriete broodbeleg ter wereld. Vlak na de oorlog toen chocola schaars was, besloot bakker Pietro Ferrero uit het Italiaanse Piemonte een pasta te maken van hazelnoten. Pietro’s zoon Michele Ferrero maakte er een commercieel succes van door het in 1964 tot Nutella om te dopen en het onder die naam in potten wereldwijd te gaan verkopen. Nutella groeide uit tot een van de bekendste merken ter wereld. Naast de geschiedenis belicht journalist Gigi Padovani in dit boek ook het succes van het bedrijf door een doelbewuste strategie van innoveren, internationaliseren en het koesteren van klantenrelaties.